Presentació i primer projecte

 Hola!

El meu nom és Jordi i soc mestre d'anglès a primària. Aquest any en concret a cicle superior.

M'agrada molt ensenyar aquesta llengua i fer-ho de manera significativa i divertida, ja que és el que vaig aprendre a la menció que vaig cursar a la universitat.

Però la veritat és que no saps realment el que vols -o pots- fer a l'aula fins que no et trobes en una.

Doncs bé, aquest és el segon any que exerceixo com a mestre i m'he vist en cor de desmarcar-me una mica del llibre de text (sense deixar de treballar els continguts que apareixen) i animar-me a fer una revista sobre l'escola en anglès amb els alumnes de 5è.

En primer lloc els vaig proposar la idea i a tots els va encantar. A mi encara més, ja que sabia que podia treballar els conceptes amb aquest projecte i que l'alumnat li veigués una utilitat.

Vam conèixer la gramàtica del "past simple" regular i irregular, ja que hi ha parts de la revista que requereixen conèixer i usar el passat, com per exemple les notícies o alguna pregunta de les entrevistes.

Vam repassar el "present simple" i el present continuous" i entre tots vam establir les parts que podia tenir la nostra revista i vam establir els rols de cada parella de treball.

Uns es dedicarien a buscar notícies sobre l'escola. Aquí treballen el "past simple" entre altres temps verbals i les parts de la notícia.

Uns altres farien una entrevista a algun mestre o mestra de l'escola, fet que comporta conèixer l'estructura de la pregunta, l'ús de les "WH- questions", l'úes del "did", etc.

Un altre grup prepararia enquestes per conèixer els gustos de les classes de l'escola. Aquests haurien de preparar preguntes, conèixer l'estructura d'aquestes, recollir les dades, elaborar un gràfic i comentar-lo posteriorment. Això requereix també l'ús del "past simple" per exemple amb frases com "we asked...", "we did..." "they answered...".

Uns altres fotografiarien les portes de cada classe decorades i haurien d'escriure informació sobre aquella classe: "they are...children in class", "their teacher is..." They are the class of...". Així treballarien el "present simple".

Una parella per exemple va decidir fer un tutorial d'art, fet que ajudava a treballar el text instructiu i els connectors.

Com veieu cada part de la revista permet treballar un temps verbal i un contingut diferent, fet que em va ajudar a gradar la dificultat i a atribuir els rols a les parelles coneixent el seu nivell en la llengua i on podrien treure el màxim profit a les seves habilitats.

De moment tot va bé i l'alumnat està motivat. A veure com acaba tot!

Pel que fa a l'avaluació tinc alguna idea sobre com fer-la, però no tinc res clar encara, a veure com evoluciona tot plegat i valoraré quina és la millor manera de recollir tot el procés i avaluar-ho juntament amb ells i elles.


Ja us aniré informant!


Salut


Jordi

Comentaris